911
Novi Porsche 911 GT3 s paketom Touring | Porsche 911

Novi Porsche 911 GT3 s paketom Touring

Novi Porsche 911 GT3 s paketom Touring je vrhunski športnik, ki svojega talenta ne razkazuje navzven, temveč stavi na zadržan videz. Tudi sedmo generacijo tega GT-modela z močjo 510 konjskih moči je zdaj mogoče naročiti s paketom, ki je bil nadvse priljubljen že pri predhodniku. Puristični, 1.418 kilogramov "lahki" 911 GT3 je serijsko opremljen z ročnim 6-stopenjskim športnim GT-menjalnikom, brez doplačila pa je mogoče izbrati tudi samodejni 7-stopenjski menjalnik z dvema sklopkama PDK.

911

Najopaznejša razlika med modeloma GT3 in GT3 s paketom Touring je ta, da slednji nima fiksnega zadnjega spojlerja, pač pa za boljši stik s podlago in primerno potisno silo pri višjih hitrostih skrbi samodejno iztegljiv spojler. Ena od prepoznavnih značilnosti novega modela, ki zaznamuje njegov športno zadržan in eleganten videz, so srebrne letvice iz visoko sijajnega eloksiranega aluminija ob stranskih steklih. Za razliko od običajnega modela GT3 je tudi osrednji del sprednjega odbijača lakiran v zunanji barvi vozila, kar poskrbi za nekoliko manj agresiven videz. Še posebej žlahtno deluje notranje oblazinjenje z razširjenim obsegom usnjenih elementov v črni barvi, ki je na voljo ekskluzivno za GT3 s paketom Touring. Čelna stran armaturne plošče in stranski zgornji del vratnih oblog imata posebno površinsko strukturo.

Oznaka »paket Touring« izvira iz izbrane opreme modela 911 Carrera RS iz leta 1973. Že takrat je bil v ospredju puristični dizajn modela 911 zaznamovan z elementi klasične notranje opreme. Idejo o purizmu smo obudili že leta 2017, ko smo z modelom 991 911 GT3 prvič znova ponudili paket Touring. Od takrat ta različica nagovarja ljubitelje vrhunskih športnih avtomobilov, ki ne želijo pretirano izstopati in ki cenijo klasični užitek v vožnji.

Diskretna podoba zmogljivosti: elementi zunanje in notranje opreme

Nad visokoturažnim motorjem je svojstveno oblikovana mreža zadnjega pokrova s prepoznavnim napisom “GT3 touring”. Stranska stekla krasijo letvice iz visoko sijajnega eloksiranega aluminija, v srebrni barvi pa so tudi cevi športnega izpušnega sistema. Vse te elemente je mogoče izbrati tudi v opcijski črni barvi s svilnatim sijajem, v tem primeru pa je temno obarvano tudi ohišje prednjih žarometov.

Notranji ambient Porscheja 911 GT3 s paketom Touring je klasično športen. Volanski obroč, prestavna ročica, pokrov predala v sredinski konzoli, nasloni za roke v vratnih oblogah in vratni ročaji so oblečeni v črno usnje, ki je prešito s črnimi šivi. Sredinski deli sedežev so oblečeni v črno tkanino, črna pa je tudi stropna obloga. Vzglavnike sedežev krasi vtisnjen Porschejev grb. Letvice na vratnih pragovih ter okrasne površine na armaturni plošči in sredinski konzoli so izdelane iz krtačenega črnega aluminija.

Skoraj vsa dodatna oprema iz ponudbe za 911 GT3 je na voljo tudi v kombinaciji s paketom Touring. To velja na primer za vse barve zunanjosti in platišč, glavne LED-žaromete s tehnologijo Porsche Dynamic Light System ali Porsche Dynamic Light System Plus, različne asistenčne sisteme, keramične zavore PCCB, sistem za dvig podvozja na sprednji premi, vse izvedbe sedežev, paket Chrono in avdio sisteme.

Pri Porsche Designu so za kupce modela 911 GT3 s paketom Touring pripravili tudi prav posebni kronograf, ki je opremljen z mehanizmom s funkcijo “flyback”. Navijalni rotor posnema dizajn avtomobilskih platišč in je, skladno s konfiguracijo vozila, na voljo v šestih različnih izvedbah. Barvni obroček številčnice je kovinske ahatno sive barve, ki se prav tako zgleduje po barvi avtomobilskega laka. Številčnica je matirano črna, svetleče rumeni urni kazalci pa posnemajo barvo merilnika vrtljajev. Kronograf 911 GT3 s paketom Touring ima pašček iz črnega usnja, ki se uporablja v avtomobilih, vanj pa je vtisnjen napis “GT3”. Tudi sukanec, s katerim je pašček prešit, izhaja iz avtomobila. Kronograf 911 GT3 je izdelan v lastni švicarski urarski manufakturi Porsche Design Timepieces AG, rezerviran pa je ekskluzivno za lastnike vozil 911 GT3.

Z znanjem iz avtomobilskega športa

Tehnologija sedme generacije visokozmogljivega športnika 911 GT3 je bliže dirkaškemu športu bolj kot kadarkoli prej. Zasnova prednje preme z dvojnimi prečnimi vodili ter brezkompromisna aerodinamika z nastavljivim usmernikom zraka in markantnim difuzorjem na zadku je povzeta po uspešnem GT dirkalniku 911 RSR, štirilitrski atmosferski 6-valjni bokser motor z močjo 375 kW (510 KM) pa temelji na motorju modela 911 GT3 R, ki je bil večkrat preizkušen na vztrajnostnih dirkah.

Čeprav ima širšo karoserijo, večja kolesa in dodatno tehnično opremo, je masa novega GT3 ostala na ravni predhodnika. Z ročnim menjalnikom tehta avtomobil 1.418 kg, z menjalnikom PDK pa 1.435 kg. K znižanju teže pripomorejo sprednji pokrov iz polimerne mase, ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP), lahka okenska stekla, kovana aluminijasta platišča ter lahka konstrukcija športnega izpušnega sistema.

Tesna povezanost z avtomobilskim športom se odraža v praktično vseh detajlih novega 911 GT3. Vozniška kabina je zdaj prvič opremljena s t. i. »track screenom«. Ob pritisku na gumb se digitalni prikazi na levi in desni strani osrednjega merilnika števila vrtljajev skrčijo na bistvene informacije, kot so tlak v pnevmatikah, oljni tlak, temperatura olja, temperatura hladilne tekočine in količina goriva v rezervoarju. 911 GT3 ima na volanu zlahka dosegljivo stikalo Mode, ki omogoča hitro preklapljanje med načinom vožnje Normal ter po meri nastavljivima načinoma Sport in Track.