911
Porsche Experience dan | Nagrajenci za volanom 911 Targe 4S in Taycana Turbo S

Porsche Experience dan

Vožnja z novim Porschejem je želja marsikaterega avtomobilskega navdušenca, sedeti za njegovim volanom, pa se zdijo skoraj sanje. Za nagrajence iz naših dveh nagradnih iger »911 Mini Cup« in »Pospešek s Taycanom« smo v avgustu organizirali Porsche Experience dan na letališču Lesce.

Za volanom 911 Targe 4S in Taycana Turbo S: Utrinki s Porsche Experience dneva



Kot naročeno za odličen oprijem pnevmatik, je tistega lepega popoldneva sijalo sonce, ki je dodobra ogrelo asfalt letališke steze. Še dobro, da je iz smeri bližnjih vršacev zapihal vetrič in naša dva inštruktorja Andreja Brgleza in Sebastjana Plevnjaka prijetno hladil pri postavljanju proge. Ta je nastajala s premišljenim postavljanjem gumijastih stožcev, s katerimi sta Andrej in Sebastjan po uri sprehodov in voženj s Cayennom ustvarila dober kilometer in pol dolg tehničen poligon za dinamično varno vožnjo. Sledilo je nekaj testnih voženj za fino prilagoditev posameznih sektorjev in proga je bila nared za naše nagrajence.

Vsi Porschejevi avtomobili nosijo v sebi ogromne količine izkušenj in znanja, ki smo ga v tovarni Porsche skozi desetletja delovanja v avtomobilskem športu pridobivali na najbolj slavnih in najzahtevnejših dirkah po svetu. Razvoj dirkalnikov se je vselej nadaljeval z razvojem cestnih avtomobilov in to je razlog, da se danes prav vsak Porsche ponaša z vrhunsko vozno dinamiko in zanesljivostjo.

Potencialov, ki jih skrivajo naši avtomobili, v današnjem civilnem prometu v večini primerov ni možno popolnoma izkoristiti. Zato smo se umaknili s ceste in avtomobile zapeljali po progi letališča v Lescah, ki nam je dala precej večjo svobodo. In prav to je tisto, kar smo želeli podariti našim nagrajencem - intenzivno doživetje ob katerem bodo spoznali in razumeli naša dva testna avtomobila, legendarno 911-co, Targo 4S s 450 konjskimi močmi in superšportnika Taycana Turbo S, katerega elektromotorja proizvedeta vrtoglavih 761 konjskih moči. Kot v vsaki dobri šoli je bilo za popolno razumevanje materije tudi tu najprej potrebno spoznavanje teorije, praksa pa je prišla na vrsto kasneje.

Nagrajenci so sedli na stole v improvizirani učilnici na travniku pod prijetno senco dreves, Andrej in Sebastjan pa sta, kot se za prava učitelja spodobi, progo narisala na šolsko tablo. Progo sta razdelila na šest različnih sektorjev.

Po končanem uvodnem predavanju teorije sta naša inštruktorja kar sama poskrbela poskrbela za dvig adrenalina, ko sta k vožnji povabila prvi vozniški par. Vsak od inštruktorjev je pod okrilje vzel svojega voznika, sledili so napotki pred pričetkom vožnje, nato pa so nagrajenci zapeljali po progi. Prvi krog je bil namenjen pravilni namestitvi za volanom in spoznavanju proge, drugi krog pa dinamični vožnji. Po prevoženem drugem krogu sta voznika skupaj z inštruktorjema zamenjala avtomobil in ponovno odpeljala dva dinamična kroga.

V začetnem sektorju so vozniki spoznavali osnovne značilnosti tipičnega Porschejevega kokpita in se seznanili z rokovanjem samodejnega menjalnika. Sledilo je učenje pravilne drže rok na volanu in optimalne namestitve sedeža, s katerima je pretok informacij od koles do voznika najbolj neposreden.

Z vožnjo v levi zavoj in pospeševanjem so vozniki vstopili v peti sektor, kjer so morali hitro zamenjati vozni pas. S tem sta do izraza prišla elektronski stabilizacijski sistem PSM in sistem za preprečevanje nagibanja karoserije PDCC.

Po menjavi voznega pasu so se vozniki znašli v zadnjem, šestem sektorju, kjer so skozi krajše zavoje hitrega slaloma spoznali še aktivno delovanje sistema Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) za porazdeljevanje navora gnanih koles na zadnji osi. Nato pa izstop iz slaloma, pospeševanje in zaviranje do vstopa v naslednji krog.

Prav vsak od naših nagrajencev je po končani vožnji iz avtomobila izstopil s širokim nasmeškom, ki je pričal o pristnem navdušenju. Za vse tiste, ki so vožnjo že končali ali pa so nanjo še čakali, pa smo na letališče Lesce pripeljali floto ostalih Porschejevih modelov. Cayenne E-Hybrid, Macan S, Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo, Taycan 4S, Taycan Turbo S in 911 Targa 4S so bili več kot dobra družba in idilična kulisa za fotografiranje.

Ker Porschejevi avtomobili niso samo vrhunski športniki, pač so ob izjemnih zmogljivostih tudi varčni, smo nagrajence postavili pred dodaten izziv. Odpeljati so morali še en dinamičen krog s Taycanom Turbo S, pri tem pa porabiti čim manj električne energije. Dve na videz nasprotujoči si nalogi je z najboljšim rezultatom opravila predstavnica nežnejšega spola in še enkrat potrdila, da so ženske odlične voznice, ki znajo opravljati več stvari hkrati.

Po vseh zabavnih in adrenalinskih kilometrih smo naše nagrajence povabili še k sladkemu doživetju z originalno blejsko grmado in domačim bezgovim sokom.

Dan se je končal z idiličnim pogledom na naše gore, za katere je počasi zahajalo sonce, ki nam je postreglo z ravno pravšnjo svetlobo za nastanek nekaj čudovitih fotografij. Na koncu se še enkrat zahvaljujemo vsem udeležencem in se veselimo prihodnjih dogodkov v družbi avtomobilov Porsche.