Brezčasna zgodba
»Iskal sem avtomobil, o katerem sem sanjal, a ga nisem uspel najti. Zato sem se odločil, da ga naredim kar sam.« To so znamenite besede Ferdinanda Antona Ernsta Porscheja, bolj znanega kot Ferry Porsche, ki je leta 1948 v Avstrijskem Gmündu izdelal prvi avtomobil z oznako Porsche - model 356 »Nr. 1« Roadster. S tem se je pričela najbolj brezčasna zgodba v svetu avtomobilizma, ki jo je 15 let kasneje nadaljeval Ferryjev sin Ferdinand Alexander Porsche. Leta 1963 je nastal prvi Porsche 911, danes pa je na cesti že 8. generacija tega slovitega modela. Sprehodimo se po njegovi 58-letni zgodovini.
Porsche 911 Prvi model (1963-1973)
Zgodba legendarne 911 se je uradno pričela 12. septembra 1963 na Mednarodnem avtomobilskem salonu v Frankfurtu, kjer smo predstavili avtomobil z imenom 901. V naslednjih tednih smo prejeli prijazen dopis Peugeotovih pravnikov s pozivom, da bo treba ime spremeniti. Francozi so namreč še pred uradno predstavitvijo Porschejevega modela 901 zaščitili vsa avtomobilska imena, ki v svoji sredini nosijo številko 0. Ker smo v tistem času že pričeli s serijsko proizvodnjo delov, so bile tudi številke za oznako modela že izdelane. Odločili smo se za najbolj enostavno in ekonomično rešitev. Zvrgli smo vse ničle in po dvakrat uporabili številko 1. In tako se je iz čisto praktičnega vidika rodilo legendarno ime 911.
Prvi model 911 je bil z dvema sedežema za potnika in sopotnika, ter dvema dodatnima sedežema na zadnji klopi neposredni naslednik modela 356. Po njem je prvi 911 povzel tudi obliko, ki je s poudarjenimi boki, nizkim pokrov sprednjega prtljažnika ter značilno padajočo streho od prvega stebrička do zadka, postala ena najbolj prepoznavnih in brezčasnih silhuet v svetu avtomobilizma.
Avtomobil je takrat poganjal 2-litrski šestcilindrski zračno hlajen bokser motor, ki je proizvedel 130 konjskih moči, kar je zadostovalo za impresivnih 210 kilometrov na uro končne hitrosti. Kmalu je s 160 konjskimi močmi sledila močnejša različica 911 S, prepoznavna po znamenitih kovanih aluminijastih platiščih imenovanih Fuchs.
V letu 1966 je luč sveta zagledal prvi 911 Targa, ki je z revolucionarnim varnostnim lokom iz nerjavečega jekla postal prvi »varni« kabriolet na svetu. 911 je bil že v tistem času tehnološko eden najbolj naprednih avtomobilov, zato ne preseneča dejstvo, da smo ga leta 1967 opremili s polavtomatskim štiristopenjskim športnim menjalnikom imenovanim Sportomatic. Že takrat smo pri Porscheju poskrbeli, da je model 911, kot edini nemški avtomobil ustrezal strogim ameriškim okoljskim predpisom o emisijah motorjev. A ker je glavna vrlina 911 moč, se je ta skozi leta vztrajno povečevala. Delovno prostornino motorja smo leta 1969 povečali na 2,2 litra, leta 1971 pa kar na 2,4 litra. Leta 1972 smo svetu predstavili legendarni model 911 Carrera RS, ki je z 2,7-litrskim bokser motorjem pridelal kar 210 konjskih moči. Še bolj impresiven podatek je, da je moral ta agregat premikati le 975 kilogramov skupne teže, zato je Carrero RS od 0 do 100 kilometrov na uro katapultiral v slabih 6 sekundah, kazalec hitrosti pa se je ustavil šele pri dobrih 240 kilometrih na uro.
V 11 letih proizvodnje smo izdelali 81.100 avtomobilov prvega modela 911.
Porsche 911 Serija G (1973 - 1989)
Drugo generacijo modela 911, Serijo G, smo predstavili leta 1973. Najbolj prepoznaven oblikovalski element, ki to generacijo loči od prejšnje, so varnostni odbijači. Razvili smo jih zato, da bi avtomobil ustrezal ameriškim varnostnim predpisom tistega časa. Osnova oblika avtomobila je ostala enaka, a je manjkalo le malo, pa bi se zgodba teh legendarnih linij končala. V 70-ih letih je svet prizadela naftna kriza, kar je povečalo povpraševanje po bolj ekonomičnih, običajnih avtomobilih. Prihodnost 911 je visela na nitki, ko je takratni predsednik uprave Porscheja, Peter W. Schutz, leta 1981 vstopil v pisarno takratnega vodje razvoja Helmuta Botta, ki se je ukvarjal z negotovo prihodnostjo projekta 911. Po anekdoti naj bi gospod Schutz s precejšnjo mero poguma na delovno steno gospoda Botta kar sam zarisal linijo nadaljevanja projekta in tako modelu 911 zagotovil prihodnost. Filozofijo športnosti in ekonomičnosti iz tistega časa je Porsche 911 obdržal vse do danes.
Največji tehnološki napredek Serije G je nastal pod karoserijo. Že leta 1975 je bila šasija 911 v celoti pocinkana, kar je precej povečalo njeno odpornost pred rjavenjem. Prvič smo v avtomobil vgradili na udarce odporen volan, tritočkovne varnostne pasove ter integrirane vzglavnike za voznika in sovoznika. Leta 1983 je avtomobil dobil še novo elektronsko krmiljenje motorja za izboljšanje njegove učinkovitosti.
Prvi motorji Serije G so imeli, tako kot njihov predhodnik Carrera RS, 2,7 litra delovne prostornine, s katero so proizvedli 150 konjskih moči. Enega najpomembnejših mejnikov v zgodovini modela 911 pa smo postavili leta 1974 s prvim modelom 911 Turbo, ki ga je poganjal prav tako prvi prisilno polnjen 3-litrski bokser agregat s kar 260 konjskimi močmi. V tistem času je avtomobil dobil mogočen zadnji spojler, ki je še danes prepoznaven zaščitni znak modela 911 Turbo. Naslednji velik skok v zmogljivosti 911 se je zgodil leta 1977, ko smo v model Turbo vgradili 3,3-litrski motor s hladilnikom polnilnega zraka. Rezultat je bilo neverjetnih 300 konjskih moči s katerimi je avtomobil dosegel dobrih 260 kilometrov na uro, do stotice pa je z mesta pospešil v 5,4 sekunde. Pri ljubiteljih najbolj priljubljen model iz generacije Serije G je bila 911 Carrera, ki je s proizvodnje linije zapeljala leta 1983. Poganjal jo je 3,2-litrski atmosferski šestvaljni bokser motor z 231 konjskimi močmi. Že leta 1982 pa so lahko na svoj račun prišli tudi ljubitelji vetra v laseh, ko smo 911 ponudil v izvedbi klasičnega kabrioleta.
Model 911 Serije G smo pri Porscheju proizvajal kar 17 let, v tem času pa je bilo narejenih 198.414 avtomobilov.
Porsche 911 964 (1988 - 1994)
Po 25 letih evolucije modela 911 je sledil precejšen tehnološki preskok v tretjo generacijo. Čeprav je v oblikovalskem smislu nova generacija ostala zvesta tradicionalni obliki, je avtomobil sestavljalo kar 85 odstotkov popolnoma novih delov. Med večje inovacije tistega časa zagotovo štejemo sistem proti blokiranju koles (ABS), napreden avtomatski menjalnik Tiptronic ter servo volan, ki je občutno izboljšal vodljivost avtomobila. K boljši vozni dinamiki je prispevalo tudi popolnoma novo podvozje z vpetjem rok iz lahkega aluminija ter spiralnim vzmetenjem, ki je nadomestilo prejšnjo generacijo torzijskega vzmetenja. Velik kakovostni preskok je bil narejen tudi s stabilnostjo avtomobila pri višjih hitrostih, za katero je skrbel spojler, ki se je pri hitrosti čez 50 kilometrov na uro samodejno dvignil nad karoserijo.
Višje hitrosti so zahtevale tudi večjo varnost, zato so inženirji leta 1991 seriji 964 namenili zračni blazini za voznika in sopotnika. Za pasivno varnost pa je poskrbela še izboljšana in tehnološko zelo napredna klimatska naprava.
Nova generacija je dobila tudi popolnoma nov motor, tokrat 3,6-litrski bokserski zračno hlajen šestvaljnik z 250 konjskimi močmi. Največji tehnološki preskok novega modela na področju zmogljivosti pa se je skrival za oznako modela Carrera 4. Ta je na zadku avtomobila sporočala, da pod karoserijo deluje permanentni štirikolesni pogon, ki je nastal kot rezultat Porschejevega razvoja reli dirkalnikov. Carrera 2 s pogonom na zadnji kolesni par je prišla na trg pol leta po predstavitvi Carrere 4. Sledili so modeli Carrera Coupe, Cabriolet in Targa, leta 1990 pa so lahko kupci naročili najmočnejši model, 911 Turbo. Sprva ga je poganjal preverjen 3,3-litrski bokserski agregat s 320 konjskimi močmi, kasneje pa so prostornino povečali na 3,6 litra, kar je zadostovalo za 360 konjskih moči v modelu Turbo in 385 konjskih moči v modelu Turbo S. Danes so med ljubitelji serije 964 najbolj zaželeni modeli 911 Carrera RS, 911 Turbo S in 911 Carrera 2 Speedster. Z nakupom serije 964 dobi kupec tehnološko dovršen avtomobil, ki pa je hkrati večen klasik.
Iz naše tovarne je odpeljalo točno 74.008 avtomobilov serije 964.
Porsche 911 993 (1993 - 1998)
Eleganten profil sprednjih bokov, sprednje luči, ki se zlijejo z linijo karoserije ter v karoserijo integrirani odbijači so glavni oblikovalski atributi generacije 993. Tako ta model že na prvi pogled deluje bolj oblikovno dovršeno z gladko izpeljanimi prehodi med posameznimi deli avtomobila. Vse našteto pomembno prispeva k izboljšani aerodinamiki in zniža porabo goriva. Mogočen širši zadek še dodatno poudari športno postavo tega modela 911.
Kupci generacije 993 so sprva lahko izbirali med modeloma Coupe in Cabriolet. Leta 1995 se jima je pridružil model Targa. Tokrat brez značilnega strešnega loka se je ponašal z veliko električno stekleno streho, ki se je elegantno zložila pod zadnjo šipo.
Prenovljen 3,6-litrski bokserski šestvaljnik je prek 6-stopenjskega menjalnika na cesto prenašal 272 konjskih moči, ki so avto pognale vse do 270 kilometrov na uro. Z uporabo posamičnega vpetja na zadnji osi je našim inženirjem ponovno uspelo občutno izboljšati vozno dinamiko avtomobila. K tej je prispevala tudi povsem na novo zasnovana aluminijasta šasija, ki se je ponašala z izjemno čvrstostjo in zelo majhno težo. Turbo različica je v generaciji 993 prvič dobila šestvaljnik z 2 turbinama (biturbo), zato je motor leta 1995 deloval z najnižjimi emisijami v svoji kategoriji. Kljub odličnim ekološkim kazalcem se je Turbo ponašal s kar 408 konjskimi močmi, kar je pri 1.500 kilogramih skupne mase avtomobila zadostovalo za maksimalno hitrost 290 kilometrov na uro in 4,5 sekunde za pospeševanje z mesta do stotice. K rekordnemu pospeševanju so z znižanjem nevzmetene mase prispevala tudi revolucionarna izredno lahka in stabilna aluminijasta platišča z votlimi kraki.
Vrhunec ponudbe modelov 993 je kronal homologacijski model 911 GT2, ki je iz 3,6 litra prostornine iztisnil kar 450 konjskih moči. Z njimi je prebil magično mejo najvišje hitrosti, 300 kilometrov na uro. 911 GT2 iz serije 993 je danes eden najbolj redkih (naredili so samo 100 primerkov) in zaželenih Porschejev vseh časov. Nasploh je generacija 993 pri ljubiteljih zelo priljubljena, ker predstavlja zadnjo generacijo zračno hlajenih 911-k.
V 6 letih proizvodnje smo pri Porscheju izdelal 67.535 avtomobilov serije 993.
Porsche 911 996 (1997 - 2005)
Moderno zasnovani žarometi z integriranimi smerniki, položnejše vetrobransko steklo in futuristično oblikovana notranjost so znanilci nove dobe modela 911. Še bolj kot oblikovalski elementi, pa so vstop v novo obdobje naših športnikov zaznamovali pogonski agregati, ki so bili v seriji 996 prvič vodno hlajeni. Preskok iz generacije 993 v generacijo 996 je bil velik v vseh pogledih. Novi 996 je bil lažji, z daljšo medosno razdaljo in precej širši, kar je potnikom povečalo udobje v prostornejši notranjosti. Z novo tehnologijo motorjev in zasnovo šasije smo pri Porscheju, tako kot z vsemi prejšnjimi generacijami modela 911, dvignili tehnološke in varnostne standarde avtomobilske industrije. 996 je tako zagotavljal več udobja, večjo ekonomičnost ter boljšo vozno dinamiko. Ena izmed pomembnejših tehnoloških novosti je bil zagotovo elektronski stabilizacijski program ESP, ki je poskrbel za večjo obvladljivost avtomobila tudi pri manj veščih voznikih. Kljub temu, da smo model 996 zasnovli popolnoma na novo, je obdržal tipičen karakter 911, ki ga je podedoval od svojih prednikov.
Največjo revolucijo je model 996 doživel na svojem zadku. Naši inženirji so obdržali tradicionalni koncept bokserskega šestvaljnika, opustili pa so sistem zračnega hlajenja, saj ta ni več ustrezal vedno strožjim emisijskim standardom. Prehod iz zračnega na vodno hlajenje pa ni pomenil le okolju prijaznejših motorjev, pač je učinkovitejše hlajenje pomenilo tudi precej večjo zmogljivost agregatov.
Štiriventilski 3,4-litrski atmosferski agregat je proizvedel kar 300 konjskih moči, s čimer se je po moči izenačil z legendarnim modelom 911 Turbo 3.3 iz generacije modela G. S prenovo je 996 dobil nov 3,6-litrski agregat s 320 konjskimi močmi, vrh zmogljivosti novega motorja pa je pripadel jubilejnemu modelu ob 40-letnici 911. Ta je iz atmosferskih 3,6 litra prostornine iztisnil kar 345 konjskih moči. Še več mišic je seveda prejel model 911 Turbo, ki je z agregatom iste prostornine, a dvema turbinama, proizvedel 420 konjskih moči, kar je zadostovalo za 303 kilometre na uro končne hitrosti in za 4,2 sekunde za pospeševanje z mesta do 100 kilometrov na uro. Absolutni vrhunec zmogljivosti serijskih modelov 996 pa je krojil cestni dirkalnik 911 GT2, ki je z 483 konjskimi močmi do stotice pospešil še desetinko hitreje, razvil pa je neverjetnih 315 kilometrov na uro končne hitrosti. Z modelom 996 je na ceste zapeljal tudi homologacijski GT3 o katerem si lahko več preberete tukaj.
Z generacijo 996 se je občutno povečalo tudi število proizvedenih avtomobilov, ki se je povzpelo na 179.163.
Porsche 911 997 (2004 - 2012)
Z oblikovalskega vidika je Porsche 911 997 še bolj dinamičen in oster, kot je bil njegov predhodnik. S širšim zadkom, večjimi kolesi in izrazitejšimi spojlerji je že na prvi pogled deloval bolj agresivno in tako izražal svojo prvinsko moč. Modeli S, GT in Turbo pa so svojo možatost s 44 dodatnimi milimetri v širino še bolj poudarili. Kontroverzne luči v obliki »jajca na oko« iz prejšnje generacije so znova zamenjali tradicionalni okrogli žarometi, ki so bili po letu 2008 prvič na voljo v bi-ksenonski različici ter dnevnimi LED lučmi. Ob vseh evolucijskih oblikovalskih elementih pa generacija 997 ni bila povsem na novo zasnovana. Pozoren opazovalec bo ob opazovanju silhuete s strani avtomobila ugotovil, da je šlo pri generaciji 997 pravzaprav za zelo močno prenovo generacije 996. Obe generaciji si delita celo enako medosno razdaljo, ki pri obeh znaša točno 2.350 milimetrov.
Kljub podobni zunanjosti, pa je model 997 spet postregel z dvigom tehnoloških standardov. Že osnovna različica modela Carrera je s 3,6-litrskim atmosferskim šestvaljnikom proizvedla 325 konjskih moči. Pri modelu Carrera S pa so cilindrske stene motorja razširili še za dodatne 3 milimetre in nastal je motor z največjo prostornino v serijski 911 doslej, ki je znašala kar 3,8 litra. Atmosferski agregat je tako proizvedel 385 konjskih moči, v Carreri GTS pa kar 408. Carrera S je bil prvi 911, ki smo ga serijsko opremili s sistemom aktivnega upravljanja vzmetenja Porsche Active Suspension Management (PASM).
Oba motorja, tako 3,6-litrskega kot 3,8-litrskega smo kasneje opremili s po dvema turbo polnilnikoma z variabilno geometrijo lopatic, kar je v manjšem motorju zadostovalo za 480 konjskih moči, v večjem pa za 500. V različici 911 Turbo S smo moč povečali na 530 konjskih moči. Turbo S je bil tudi prvi 911, ki je bil serijsko opremljen s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama (PDK). Na vrh zmogljivostne piramide pa se je povzpel model GT2 RS, ki je iz 3,6 litra prostornine iztisnil kar 630 konjskih moči. S tem agregatom je GT2 RS do stotice pospešil v 3,5 sekundah in dosegel najvišjo hitrost 330 kilometrov na uro. Različici GT3 pa so tako, kot generaciji poprej pripadali atmosferski motorji, o katerih si preberite več v našem članku o modelih 911 GT3.
Generacijo modela 997 so zaznamovale številne posebne izdaje omejenih modelov, ki so pri ljubiteljih še posebej priljubljene. Model 911 Sport Classic na primer je bil izdelan v samo 250 primerkih, vsi pa so bili prodani v pičlih 48 urah. Zelo priljubljen model je bil 911 Speedster, ki je bil v čast modelu 356 izdelan v samo 356 primerkih. Zanimiv je bil tudi model 911 Turbo S Edition 918 Spyder. Izdelan je bil v 918 primerkih, namenjen pa je bil kupcem, ki so že naročili in čakali na legendarni hibridni model Porsche 918 Spyder.
Porsche tovarno v Zuffenhausnu je zapustilo 215.092 primerkov modela 997.
Porsche 911 991 (2011 - 2019)
S serijo 991 je Porsche naredil največji inženirski preskok v zgodovini modelov 911. Za novo generacijo smo razvili popolnoma nova šasija z daljšo medosno razdaljo ter večjimi kolesi. Občutno smo izboljšali tudi ergonomija notranjosti, ki je potnikom ponudila več udobja in športnega občutka vožnje. Povsem na novo smo razvili informacijsko-komunikacijski sistem Porsche Communication Management (PCM), ki so ga odlikovali izboljšana povezljivost, visokokakovostni zaslon na dotik ter pridobivanje informacij o prometu v realnem času.
Porsche je z modelom 991 stopil v dobo, ki smo jo poimenovali Porsche inteligentna zmogljivost oziroma Porsche Inteligent Performance. Nova filozofija je sledila stari ideologiji, večja moč ob zmanjšani porabi goriva ter večja ekološka sprejemljivost. Pri razvoju motorjev smo novim smernicam sledili z zmanjševanjem prostornine in povečevanjem moči, pri šasiji pa smo prvič uporabili metodo hibridnega konstruiranja s hkratno uporabo jekla in aluminija. Oboje je pomembno prispevalo k zmanjšanju skupne teže avtomobila. Vozno dinamiko in stabilnost smo v modelu 991 dodatno izboljšali s sistemom dinamičnega upravljanje šasije, Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Popolnoma na novo je bil razvit ročni 7-stopenjski menjalnik, ki je pri purističnih ljubiteljih še posebej priljubljen.
Osnovno 911 Carrero je v generaciji 991 sprva poganjal 3,4-litrski agregat s 350 konjskimi močmi, model Carrera S pa je imel še večji 3,8-litrski motor s 400 konjskimi močmi. S prenovo leta 2015 smo tudi modele Carrera opremili z 3-litrskim motorjem z dvema turbo polnilnikoma. Carrera je tako proizvedla 370, Carrera S 420 in Carrera GTS 450 konjskih moči. Zadnja je do stotice potrebovala 3,7 sekunde, moč pa je zadostovala za 310 kilometrov na uro najvišje hitrosti.
Z modeli Turbo in GT pa smo segli do popolnoma novih dimenzij moči. Model Turbo S je dvakratno prisilno polnjen 3,8-litrski šestvaljnik s 580 konjskimi močmi pognal do stotice v 2,9 sekundah, avtomobil pa je prenehal pospeševati pri 330 kilometrih na uro. Absolutno mejo zmogljivega je postavil model 911 GT2 RS, ki je z isto prostornino pridelal kar 700 konjskih moči, kar je zadostovalo za vratolomnih 2,8 sekunde od 0 do 100 kilometrov na uro, ter najvišjo hitrost 340 kilometrov na uro.
V svetu avtomobilskega dizajna je generacija 991 požela veliko pohval. Z nizko silhueto, čistimi linijami in poudarjenimi mišicami na ravno pravih mestih avto sledi smernicam modernega oblikovanja, hkrati pa je ostal popolnoma zvest svojim koreninam. Tudi nepoznavalci lahko že na prvi pogled prepoznajo model 911. Leta 2013 je Porsche predstavil še novo Targo, ki je tokrat po treh generacijah spet dobila znamenit strešni lok iz modela 964. Za razliko od prvotne Targe se je streha tokrat odpirala električno. Tehnološko dovršeno pospravljanje strehe je prava paša za oči.
- decembra je iz tovarne zapeljal zadnji avtomobil iz serije 991, kar 233.540. po vrsti.
Porsche 911 992 (2018 - danes)
Aktualno generacijo modela 911, 992 smo leta 2018 predstavili na avtomobilskem salonu Los Angeles Auto Show. In tudi ta zadnja generacija je, tako kot prejšnje, postala brezčasna. 911 je sedaj moderen visokotehnološki izdelek, ki pa kljub modernemu oblikovanju ter digitalizaciji ni izgubil privlačnosti in izvirnega karakterja 911. Ravno nasprotno, ti atributi so danes še močnejši kot kadarkoli poprej.
Osma generacija 911 je spet nekoliko širša od sedme generacije, za posebej impozanten izgled pa poskrbijo velika kolesa, ki so tokrat na sprednji osi 20 palčna, na zadnji pa 21 palčna. Povsem na novo razviti so sprednji LED žarometi, ki se popolnoma zlijejo z linijo sprednjih bokov. Za skladne linije so oblikovalci poskrbeli tudi pri zasnovi kljuk, ki se samodejno dvignejo in pospravijo iz vrat. Zadek tokrat zaznamuje elegantna svetilna črta, ki povezuje zadnje luči. Ta oblikovalski element spominja na legendarno neprekinjeno črto modelov 964 in 993.
Oblikovalska tradicija modelov 911 se tudi pri zadnji generaciji nadaljuje v notranjosti. Po vzoru armaturnih plošč iz 70-ih let so linije čiste in neprekinjene. Na sredini armaturne plošče je 10,9 palčni zaslon, ki je osrednji del novega PCM sistema. Pred voznikom je ostal analogni števec obratov, ki mu pri podajanju informacij na vsaki strani pomagajo digitalni prikazovalniki. Seveda v novi 911 ne sme manjkati športni multifunkcijski volan s krožnim stikalom za hitro preklapljanje med načini vožnje.
Vse pogonske agregate iz obdobja prenove serije 991 smo razvili še dlje, kar se odraža v še večji moči serije 992. V osnovni Carreri je sedaj 3-litrski biturbo šestvaljnik, ki proizvede 385 konjskih moči, v različici Carrera S pa kar 450 konjskih moči. Obe Carreri sta na voljo tako s pogonom na zadnji kolesni par, kot na vsa 4 kolesa. Številke, ki pričajo o vrhunski zmogljivosti so že pri modelih Carrera zelo impresivne. Če osnovni Carreri uspe do stotice pripeljati v 4,2 sekundah doseže pa hitrost 293 kilometrov na uro, bo Carrera 4S za isto nalogo potrebovala le 3,6 sekunde, števec pa se bo ustavil pri 306 kilometrih na uro. Vse različice Carrere so na voljo tudi v Cabriolet izvedbi.
Voznike modelov Targa ščiti, tako kot že v generaciji poprej, značilen strešni lok za katerega se bo ob pritisku na gumb elegantno skrila streha. Model Targa je na voljo le s štirikolesnim pogonom, izberemo pa lahko med 3-litrskima biturbo agregatoma, ki tako kot v Carreri, proizvedeta 385 ali 450 konjskih moči. Šibkejša Targa bo do stotice potrebovala 4,2 sekunde močnejša pa bo delo opravila v 3,8 sekunde. Najvišje hitrosti so le malenkost nižje, kot pri modelih Carrera, 289 kilometrov na uro je najvišja hitrost Targe 4, pospeševaje različice 4s pa se ustavi šele pri 304 kilometrih na uro.
Modeli Turbo so prav tako na voljo le s štirikolesnim pogonom. V nasprotju z modeli Carrera in Targa, poganja modele Turbo 3,8-litrski biturbo šestvaljnik, ki v različici Turbo proizvede 580 konjskih moči, z dodatno oznako S pa se številka povzpne na 650 konjskih moči. Šibkejši Turbo do stotice pospeši v 2,8 sekunde in doseže najvišjo hitrost 320 kilometrov na uro, močnejši Turbo S pa potrebuje za enako pospeševanje le 2,7 sekunde, kazalec merilnika hitrosti pa se bo ustavil pri 330 kilometrih na uro. Tako šibkejši, kot močnejši model sta na voljo tudi kot Cabriolet.
Za več informacij o aktualnih modelih Porsche 911 vas vabimo k obisku spletne strani www.porsche.si, vedno pa ste v Porsche Centru Ljubljana dobrodošli tudi osebno, kjer vam bodo naši prijazni svetovalci pomagali pri odločitvi o nakupu vašega sanjskega avtomobila.